HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Így is lehet csinálni

2008.11.11. 15:14 advocate

A héten jelent meg egy szakácskönyv. Ez önmagában még nem különösebben érdekes a mi szempontunkból, azonban a könyvet az ismert gasztroblogger, a Fűszer és Lélek szerzője, Fűszeres Eszter írta.

A Fűszer és Lélek magánjellegű receptblog, nem csupán receptek találhatóak a blogon; talán pont emiatt a személyesség miatt az egyik leginkább olvasott gasztroblog a blogoszférában. Anno Eszter bekapcsolódott a Judapest popkulturális zsidó portál életébe (és egyben közösségébe), majd ebből a kvázi házasságból érkeztünk el oda, hogy a Judapest alapítójának, Bitter Brúnónak az ötletétől vezérelve kiadják a blogot könyv formájában.

Készült egy külön oldal is, ahol mindenféle kedvezménnyel és nyereményjátékkal egybekötve lehet rendelni a könyvből, itt olvashatjuk a legújabb híreket a könyv és szerzője életéről, és igen újszerű módon, itt vannak a teljesen nyilvános sajtóanyagok is. A könyv eladásához kapcsolódóan párhuzamos promóciók zajlanak a legalapabb marketinges eszközzel: vegyél könyvet, nyerjél nemkönyvet.

A könyv nagyon komoly médiapartnerséget épített ki magának: HVG, cotcot és más életmódlapok. Megvan a celeb testimonial: Váncsa István, Stahl Judit és mások méltatják a könyvet.

A Fűszer és Lélek sikerének kulcsa az advocacy

Hogyan építette ki Eszter a Fűszer és Lélek advocate-közösségét, melynek köszönhetően 500 példánynál is több kelt el elővételben a könyvből ?

1) Kellett egy releváns tartalom. Jelen esetben egy szakácskönyv, azon belül pedig egy gasztro-kult könyv. Releváns tartalom nélkül, bármit is alkalmazunk marketingfogásként: nem fog működni. Ez talán egyértelműnek tűnik, de nem lehet elégszer leírni...

2) Egy már működő közösséget tudott bevonni a készülő könyvről folytatott párbeszédbe. A Judapest és a Fűszer és Lélek külön-külön is napi 3-4000 látogatót tud felmutatni, és bár nagy az átfedés a két portál között, mégis meg lehet próbálkozni egy párezres könyv kiadásával.

3) Különválasztotta a könyv életét a már meglévő blog életétől, ami a lehető legbölcsebb döntés volt! Aki nem akar vásárolni a könyvből, az nem kapja a blogra tömegével az információkat a könyv éppen aktuális kiadási állapotáról, legújabb dedikációkról stb. Egy diszkrét és ízléses banner mindössze, ami figyelmezteti az olvasót a könyv saját portáljára. Így a termék nem tolakodik kéretlenül az olvasók elé.

4) A könyv és egyben a blog is fontosnak tartotta a közösségépítést. Ezt azon túl, hogy már online egy igen erős jelenléttel és közösségépítéssel bírt, offline programokkal is elősegítette. A Fűszer és Lélek rengeteg offline programot szervezett az utóbbi időben a könyv köré, melyek mind egyetlen célt szolgálnak: megerősíteni és kibővíteni a könyv köré kiépült közösséget, a fogyasztókat (és nem mellesleg: főzni együtt egy jót).

5) Végül újabb triviális elem: nem elég advocate-eket szerezni, lehetővé kell tenni számukra, hogy rajongásukat kimutassák. Egy korábbi cikkemben már írtam erről: hiába szeretném támogatni egy elnökjelölt kampányát, ha nem találom a "Donate" gombot. A Fűszer és Lélek könyvet hetekkel a megjelenés előtt online lehetett rendelni, roppant egyszerű módon. Így lehetséges az, hogy már a megjelenés előtt 500 fő rendelte meg a könyvet.

Természetesen egy fecske nem csinál nyarat, nem fog minden termék alulról építkezni, mint a jelenlegi legújabb példa. Ellenben a megvalósítási módszerekből, a párbeszéd erejéből sokat lehet tanulni. Mert egy márkaközösségnek ugyanazt jelentheti a szakácskönyv, mint az iBook.

Botorság tehát nem figyelni a közösségeinkre.

5 komment

Címkék: socialnetwork advocacy fűszeréslélek

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr73763500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.11.12. 15:34:07

Itt azért a Judapest alkotóinak és közösségének hatalmas szerepe volt. Shadai az egésznek a lelke. Ha ő egyszer megszólal valaminek az oldalán, annak súlya és eredménye van. :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.11.15. 21:09:06

Elég rendes lecke ez a marketingeseknek is, hiszen BB/Shadai felőlük nézve "outsider":)

Critmiss 2008.11.16. 09:42:37

Igen, bár azért kutatóként csak ráragadt valami. :D

shadai / Bitter Brunó · http://www.judapest.org 2008.11.17. 10:50:56

Köszönjük!
ZaZie: jól sejtem, hogy mi ismerjük akkor egymást? :)

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.11.17. 13:56:28

Én csak hűen követem az eseményeket. :)
süti beállítások módosítása