HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Befolyásos blogok

2008.11.17. 06:59 advocate

 

 

 

A közösségimédia-elemzéssel foglalkozó BuzzLogic nemrég reprezentatív mintán több mint 2000 online fogyasztó bevonásával készített kutatást arról, hogyan hatnak a blogok a vásárlási döntésekre.

Amellett, hogy a blogok népszerűsége ugrásszerűen megnőtt – az emberek 2004-hez képest négyszer annyi blogot olvasnak havonta – a befolyásuk is rendkívüli mértékben erősödött. Olyannyira, hogy ma már a blogbejegyzésekben elhelyezett hivatkozások megelőzik a keresőeredményeket, ha új tartalom felfedezéséről van szó.

A linkek azonban nem pusztán a böngészést szolgálják. A kutatás talán legtanulságosabb része konkrétan a vásárlási döntésekre vonatkozik. A bejegyzésekben szereplő hivatkozásokat a megkérdezettek közel 40%-a egyenértékűnek tartja egy megbízható ismerőse ajánlásával! A válaszadók fele hasznos forrásnak tartja a blogokat vásárlási döntések meghozatalakor. Közülük is 52% - tehát az összes megkérdezett felhasználó több mint negyede – szerint a döntést közvetlenül megelőző kritikus szakaszban befolyásolta blogokról származó tartalom.

Talán természetes, hogy a vásárolni készülők leginkább a technológiai kütyük terén tájékozódnak blogokon, de más kategóriákban sem elhanyagolható a felhasználók által írt tartalom: a média és szórakozás területén 15%, a játék és sport témájában 14%, az utazásban 12%, míg az egészségügyi döntéseket illetően 10% azok aránya, akik előszeretettel szerzik be blogokról a szükséges információkat.

A kutatás megerősítette, amit ismét csak természetesnek gondolhatunk: a rendszeres online felhasználók nagy része (a gyakori blogolvasók 71%-a) egynél több blogot olvas “együltében”. A bejegyzések, a hivatkozások, a kommentek mind egy tág értelemben vett párbeszéd részei. Így a blogok olvasása minőségi változást jelent az információszerzésben – a fogyasztó közösségi élményként éli meg vásárlási döntése meghozatalát.

Ha viszont ez így van, akkor a vállalatoknak mindent meg kellene tenniük annak érdekében, hogy ebben a közegben természetesen tudjanak mozogni. Ez ugyanis előfeltétele annak, hogy az online párbeszéd közösségi élményében ne otromba betolakodóként, hanem partnerként jelenjenek meg. Olyan partnerként, aki nem akarja feltétlenül lenyomni a termékét mindenki torkán, hanem valódi párbeszédre ajánlkozik azok felé, akik érdeklődnek iránta.

Szólj hozzá!

Címkék: blogok kutatás párbeszéd

A bejegyzés trackback címe:

http://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr63765297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.