Mitől lesz valaki advocate?
Mi veszi rá az embereket, hogy ismerőseiknek ne csak beszéljenek élményeikről, de kifejezetten ajánlják is a terméket vagy szolgáltatást, amihez az élmény kapcsolódik? Nyilván szükséges hozzá, hogy az élmény jó legyen. De többnyire ez nem elég - a simán kellemes tapasztalat, a finomat-ettünk-nem-túl-drágán vacsora, a mosolygós eladó a pékségben, a pattogatott-kukoricával-egész-szórakoztató film - arra elég, hogy ne panaszkodjak, még talán arra is, hogy ha kérdeznek róla, megdicsérjem, de nem tesz rajongóvá.
De ha
- a vacsora végén a pincér ajándék sütit hoz, mint például a Remízben
- a pékségben karácsony előtt meglepetéscsomagot adnak, mint például a Jókenyérnél
- a film végén teljesen váratlan csavar van, mint például a Közönséges bűnözőkben
akkor ezt minél több embernek el szeretném mondani. Na jó, a filmes csavart nem :) De azt igen, hogy "mindenképp meg kell nézned!"
A titok
Ami nem is annyira titok: a meglepetés. Szeretünk meglepődni, mármint kellemesen. Ha ráadásul a kellemes meglepetés egy amúgy is pozitív élményhez adódik, akkor szinte biztos, hogy beszélni fogunk róla. Seth Godin szerint a jó marketing legtömörebb definíciója 4 szó: ígérj nagyot, teljesítsd túl. Az ígéret teljesítése csak a minimum. A túlteljesítés - a kellemes meglepetés ajándéka - biztosítja, hogy a termék rajongókat, advocate-eket nyerjen.
Fő fegyverünk a meglepetés
2008.09.27. 12:03 advocate
Szólj hozzá!
Címkék: meglepetés advocacy
A bejegyzés trackback címe:
https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr52525221
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.