HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Fő fegyverünk a meglepetés

2008.09.27. 12:03 advocate



























Mitől lesz valaki advocate?


Mi veszi rá az embereket, hogy ismerőseiknek ne csak beszéljenek élményeikről, de kifejezetten ajánlják is a terméket vagy szolgáltatást, amihez az élmény kapcsolódik? Nyilván szükséges hozzá, hogy az élmény jó legyen. De többnyire ez nem elég - a simán kellemes tapasztalat, a finomat-ettünk-nem-túl-drágán vacsora, a mosolygós eladó a pékségben, a pattogatott-kukoricával-egész-szórakoztató film - arra elég, hogy ne panaszkodjak, még talán arra is, hogy ha kérdeznek róla, megdicsérjem, de nem tesz rajongóvá.

De ha

- a vacsora végén a pincér ajándék sütit hoz, mint például a Remízben
- a pékségben karácsony előtt meglepetéscsomagot adnak, mint például a Jókenyérnél
- a film végén teljesen váratlan csavar van, mint például a Közönséges bűnözőkben
akkor ezt minél több embernek el szeretném mondani. Na jó, a filmes csavart nem :) De azt igen, hogy "mindenképp meg kell nézned!"

A titok

Ami nem is annyira titok: a meglepetés. Szeretünk meglepődni, mármint kellemesen. Ha ráadásul a kellemes meglepetés egy amúgy is pozitív élményhez adódik, akkor szinte biztos, hogy beszélni fogunk róla. Seth Godin szerint a jó marketing legtömörebb definíciója 4 szó: ígérj nagyot, teljesítsd túl. Az ígéret teljesítése csak a minimum. A túlteljesítés - a kellemes meglepetés ajándéka - biztosítja, hogy a termék rajongókat, advocate-eket nyerjen.

Szólj hozzá!

Címkék: meglepetés advocacy

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr5525221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása