HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Az elnök és az emberei

2008.11.03. 07:01 advocate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1936. augusztus 29-én a Panama-csatornai USA haditengerészeti bázison megszületett John McCain. Ugyanabban az évben egy George Gallup nevű fickó reprezentatív mintán végzett közvéleménykutatása a várakozásokkal ellentétben a republikánus Alf Landon helyett Franklin Delano Rooseveltet hozta ki az amerikai elnökválasztás győztesének. George Gallupnak igaza lett. Innentől számítjuk azt, hogy a közvéleménykutatásoknak hitele van. Azóta minden valamirevaló cég vagy intézmény, ha a fogyasztók vagy éppen választók - tehát az emberek - véleményét akarja megtudni, közvéleménykutatást, piackutatást alkalmaz. Gallup 1936-ban forradalmi technikát vezetett be. De ez már történelem. Azóta John McCain felnőtt, ma ő a republikánus párti elnökjelölt a demokrata Barack Obamával szemben.

Ami az elnökjelölti kampányokat illeti, ma is korszakváltásnak lehetünk tanúi. Obama kampányfinanszírozásának tetemes összegét egyéni adományozóktól kapta, akik közül a többség átlagosan mindössze 90-100 dollárt adott az elnökjelölti kampánygépbe. Ez a small donorok hajnala, az alacsony összeggel adományozók forradalma. A sikernek egyetlen oka van: közösségi hálózat.

Obama online kampánya nem félt párbeszédet kezdeményezni, nyitni a felhasználók által előállított tartalom, a kampányt aktívan alakító szavazók felé. Felismerte a lehetőséget: a szavazók rendkívül szívesen beszélgetnek politikáról, szívesen elküldik a maguk által létrehozott anyagot - például saját YouTube-videójukat - másoknak, és szívesen teszik le a voksukat egy olyan elnökjelölt mellett, aki rájuk bízza a tartalom generálását. Aki nem pusztán rájuk, hanem velük fókuszál. Aki nem csak beszél hozzájuk, de hajlandó beszélgetni velük.

Az Obama-kampány legfontosabb tanulsága, hogy az advocacynek helye van nem csupán a fogyasztói marketing, de a politikai kommunikáció területén is. Ahogy Gallup sikere bizonyította a közvéleménykutatások módszerének alkalmasságát, az idei elnökválasztás az advocacy hatékonyságának - és egyben mérhetőségének - nagypályás bizonyítéka lehet.

*Frissítés*

Most találtam erre a remek videóra, ilyen egy igazi advocate:

 

1 komment

Címkék: obama politikai marketing mccain advocacy

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr23742499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barack 2008.11.03. 12:19:13

Obama 2.0-ás kampánya valóban áttörés, fiatalos, lendületes, szórakoztató, polgárközeli lett (ami az EU-nak pl. nem megy..)

Az infotechnológiák kora van, ezeket a fiatalok ezerrel használják, és így tökéletesen összecsengett a kampány a mai korral.
süti beállítások módosítása