HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Azt kapod, amit támogatsz

2008.12.01. 07:01 advocate

Sokszor van szó arról, hogy miért fontos a vállalatoknak figyelniük arra, ki szereti azt, amit csinálnak, és ki utálja szívből. De néha a másik - a fogyasztói - oldalnak is fel kell hívni a figyelmét arra, hogy már nem kell passzivitásban maradnia.

Seth Godin írja: "Ebben a világban, ahol a fogyasztónak ekkora hatalma van, kétfajta felelősséged van: ha nem tetszik, amit egy szervezet képvisel, aktívan tégy azért, hogy ez a hír terjedjen és kénytelenek legyenek megváltozni; ha eltűnésük esetén hiányolnál egy terméket, szolgáltatást, könyvet, weboldalt, vagy szakembert, akkor lépj fel, beszélj erről és így szerezz új üzletet nekik."

Aki esetleg elbizonytalanodik abban, hogy mekkora ereje van az egyénnek a közösségi médiának köszönhetően, érdemes átböngésznie a Homár fogyasztói sikertörténeteit. Csak pár példa. A világnak szüksége van az advocate-ek és a badvocate-ek ténykedésére egyaránt, hogy az igazán jó szolgáltatást nyújtó vállalatok fennmaradjanak, a nemtörődöm cégek viszont minél gyorsabban eltűnjenek a színről.

És hogy kik ezek az aktivista fogyasztók? Hát például lehetsz te, a barátaid és az ismerőseid. Ha tehát legközelebb megvárat a pincér az étteremben - vagy ha veszi a fáradságot és megkérdezi, miért hagytad ott az étel felét... Ha a CBA-ban a pénztáros a biztonsági őrrel beszélget, míg hatan állnak a sorban - vagy ha új pénztárt nyitnak, hogy gyorsabban haladjon a sor... Ha nem veszik vissza a ruhát a boltban, mert kidobtad a blokkot - vagy ha szó nélkül kicserélik, sőt, a pénzt is visszaadják, ha nem találsz megfelelő csereárut... akkor ne tartsd magadban a gondolataidat. Meséld el másoknak, dicsérd vagy éppen szidd az éttermet, a közértet, a butikot, a benzinkutat, a számítástechnikai céget, a telefongyártót, a szolgáltatót, az önkormányzatot, a cipőmárkát, a fényképezőgépet, az építési vállalkozót, a kőművest, a gépészt, az autószerelőt, a biztosítót és így tovább. Használd ki a hangodat felerősítő közeget: az internetet.

Van egy jó hírünk: egyre kevesebb vállalat engedheti meg magának, hogy legyintsen rád.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr97793071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása