Az osztrák Northland Pro olyan ötlettel állt elő, ami több szempontból is kiváló advocacy gerjesztésére.
Az outdoor felszereléseket forgalmazó cég ugyanis óriásplakátjaira ingyen elvihető sapkákat, sálakat, kesztyűket, miegymást aggatott - és az "árukészletet" november végéig naponta feltöltik.
Az ajándék, az ingyenesség még mindig a legbiztosabb eszköze a vásárlói elégedettség biztosításának. Az ötlet humoros és meglepő - ez is stimmel tehát az advocacy kelléktárból.
A legjobb az egészben, hogy mindenkinek muszáj elmesélned, honnan van az új kesztyűd (sapkád, sálad, miegyebed). Mert szeretjük a jó sztorikat, szeretünk mesélni, ezért érdemes továbbadható, mesélhető élményt adni a vásárlóknak. Mert egy személyes történet gyorsabban és hatásosabban jut el a potenciális további vásárlókhoz, mint a személytelen hirdetés.