"76. Zavard el azokat, akik márkaközösségekről és hasonló ostobaságokról fecsegnek. Csak le akarnak húzni, és különben is idegesítő ez az állandó változtatási igény."
Hogyan rombold le a márkaközösséged?
2008.10.21. 10:38 advocate
Fenti idézet Ed Welch 101 ways to destroy your tribe című, rövid tételmondatokból álló e-bookjából való. A könyv ironikusan kifigurázza azokat az új kommunikációs technikákra nem fogékony cégeket, amelyek még mindig a 20. századi marketingstratégiákat tartják követendő példának.
"3) Soha ne kérj visszajelzést a fogyasztóidtól. Töltess ki velük kérdőíveket, de sose vond be őket párbeszédbe.
4) Ne aggódj amiatt, hogy mit mond egy vásárlód a másiknak - végül is millióan vannak, nem?
5) Tegyél meg mindent, hogy a vásárlóid nehogy közösséget alkossanak. Elvégre nem akarod, hogy beszélgessenek egymással.”
Milyen ez a régi típusú vállalat? Célcsoportokban, demográfiai szegmensekben, fókuszcsoportokban és piackutatásban gondolkodik. Mindemellett elemi tulajdonsága, hogy elfelejti azt az egyszerű tényt, hogy a vásárlói már nyilvános tér keretein belül beszélik meg véleményüket a termékéről.
A kifigurázott vállalat nem törődik az egyszeri vásárlóval, nem számol azzal, hogy akár egyetlen vásárló is advocate lehet - egy fogyasztó, aki új fogyasztókat vonhat be a márkaközösségbe, a fogyasztók laza csoportjába, rossz véleménye esetén eltántoríthat másokat attól, hogy csatlakozzanak.
Nem minden termék alkot spontán márkaközösséget (napi buzzword: brand tribe), tévedés lenne azt hinni, hogy pl. egy vécékefének ugyanolyan márkahű közössége van, mint a Harley-Davidsonnak. Ellenben minél inkább körbehatárolható egy termék brandje, minél inkább megkülönböztethető a többi hasonló terméktől, annál inkább valószínű, hogy a termék fogyasztói közösséget alkotnak, kitárgyalják tapasztalataikat és érzéseiket a termékről. Advocate-té válnak. Amelyik cég erről nem vesz tudomást, nem számol ezzel a ténnyel, lemarad, nem fogja tudni teljes értékű információkkal kiszolgálni vásárlóit, és nem tudja tovább erősíteni (urambocsá’ kiépíteni) közösségüket.
Ezek a cégek nem hallanak, és nem látnak. Sötétben tapogatóznak. Pedig… csak beszélgetniük kellene a vásárlóikkal.
Szólj hozzá!
Címkék: könyv advocacy worst practice
A bejegyzés trackback címe:
https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr49724338
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.