Szenvedély: ugyanaz, mint az érdeklődés, csak olyanabb.
Ha az érdeklődést 1-től 10-ig terjedő skálán mérjük, a szenvedély a 11-es.
A szenvedélyt nem lehet 'generálni'. Nem lehet megvenni. Nem lehet helyettesíteni. És nem lehet hazudni.
Mindezek miatt a szenvedélyes advocate értékesebb, mint a befolyásos advocate. A márkabuziőrült többet tesz a brandért, mint a márkanagykövet. Mert míg az utóbbi tökéletesen képviseli a 'vállalati értékeket' hivatalos platformokon, előbbi szabadidejében, barátai és ismerősei, kollégái és családja körében is termékkommunikációt folytat.
A szenvedélyes advocate kicsit (vagy nagyon) elfogult és a hibái ellenére szereti, a magáénak érzi a brandet. Hajlandó érte várni, messzebb menni, többet fizetni. Büszke magára, hogy milyen jól választott szenvedélyt. Kicsit sajnálja azokat, akik nem ismerték fel az igazságot. Ezért szívesen fordít arra időt, hogy meggyőzze a tudatlanokat. Önként teszi ezt, nem felkérésre.
A szenvedélyes advocate minden brand álma. Megfizethetetlen, mint egy jó barát. Ha olyan szerencsés valaki, hogy van egy vagy több jó barátja, akkor tegyen róla, hogy a barátság fennmaradjon, épüljön. Hallgassa meg, beszélgessen vele, figyeljen rá, hogy mi a fontos neki.
A közösségi web korában minden eddiginél könnyebb megtalálni a barátainkat. Ha egy vállalat valóban nyitott a párbeszédre és biztosítja a kommunikáció kétirányúságát, akkor meg tudja találni szenvedélyes advocate-jeit. Csak keresnie kell.