HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Evolúció

2008.10.03. 17:30 advocate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Tom Fishburne rajza szépen illusztrálja a marketing főcsapásirányának fejlődését.

Kezdetben vala a sárkányfűárus - "Itt a valódi, itt a fű! Sárkány ellen sárkányfű!"

Majd jött a levehető ajtós turmixgép, a japán lézerrel élezett késkészlet és a tévéshop aranykora:

Coccolino maci (pihe-puha lágyság?) és Fundamenta róka (okos előtakarékosság?) - a következő fejlődési szakaszban a márka belső értékeire koncentrált a marketing.

A kilencvenes évek végére a mainstream része lett az öko-bio természetközeliség. Ekkor már tudatosan figyeltük az E-számokat: minél kevesebb legyen, annál jobb. 100% multivitamin ízű gyümölcslé, aloe vera, biomatrac.

Ma a fogyasztói advocacy korában vagyunk. Persze nem új jelenség, hogy vásárlási döntéseinket hozzánk hasonló emberek ajánlásai erősen befolyásolják. Jó bornak nem kell cégér - a régi mondás tökéletesen kifejezi az advocacy lényegét. A cégérgyártók tanácsa ma három pontból áll:

1) jó bort kell készíteni

2) biztosítani kell, hogy a borivók megfelelő körülmények között élvezhessék a bort

3) el kell érni, hogy az elégedett borivók minél több barátuknak és ismerősüknek dicsérjék borunkat.

A cégér nem válik feleslegessé, csak már nem kell, hogy nagy, látványos és drága legyen - mert már nem ez téríti be az embereket az adott poharazóba.

Szólj hozzá!

Címkék: advocacy marketingtörténet

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr87694735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása