HTML

Miről szólunk?

Régebben egy vállalat akkor volt sikeres, ha jó történeteket tudott mesélni magáról. Ma akkor sikeres, ha jó történeteket mesélnek róla. Ez az advocacy térnyerése. Erről szólunk.

Bővebb bemutatkozás és szerkesztési alapelvek itt.

AddThis Feed Button

Friss témák

  • NRG44: Ez jó, mert rászorítja a szereplőket a tisztességre. (2009.04.13. 23:13) Élet a kisvárosban
  • Panka2: A Laboratory is lopott a UPC-vel? Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégp... (2009.03.12. 12:25) A marketing rövid története
  • teodora: azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igé... (2009.01.08. 15:36) Miért nincs benne minden?
  • teodora: ez tényleg jó, air force-tól függetlenül gyakorlatilag minden helyzetre... (én most balra mentem a... (2009.01.08. 15:25) Folyamatábra - hogyan kezeli az amerikai légierő a blogokat
  • szigetipeter: Sofokles, részben tök igazad van, de azért január közepéig szépen felkerül minden a Kreativ Online... (2009.01.05. 16:47) Kínzó kérdés

Licenc

Creative Commons Licenc

Miért nincs benne minden?

2008.10.22. 08:23 advocate

Winkler nagyon jó cikket írt 'Luxus és szarrágás' címmel, "Miért nem létezik luxusautó, amiben minden benne van?" mottóval.

Felmerül a kérdés: miért nem létezik középkategóriás autó, amiben minden benne van? És miért nem létezik kisautó, amiben minden benne van?

A 30-40 milliós autók piacán talán senkit nem az befolyásol, hogy a Mercedes vagy a BMW adja olcsóbban a hátsó ülésfűtést. De a 6-8 milliós kategóriában? Vagy akár a 3-4 milliós sávban? Miért nem mondja azt a Chevrolet, vagy a Suzuki: itt van egy autó, 4 millió forint, minden benne van. Nincs felár a kötelező extra metálfényért. A digitális klímáért. Az elektromos ablakemelőért. Benne van. Az a száz-kétszázezer forint a finanszírozásból és a szervizből simán visszajön, de mennyire más érzés a vevőnek, hogy "alapáron" full extrás kocsit kap! Az a különbség, ami a felső kategóriában nem számít, az alsó és középkategóriában éppen a mérleget erre vagy arra billentő tétel lehet.

Persze az autókereskedők nagyon szűk árréssel dolgoznak. De vajon mennyit költenek marketingre? Egy ilyen akció - full extra alapáron - tökéletesen alkalmas arra, hogy advocacyt generáljon. Az alsóbb kategóriákban, ahol a vásárlónak sokkal fontosabb az ár, mint az imázs, erre nagy szükségük van az autómárkáknak. Az advocacyt ösztönző pozitív meglepetés-faktor: egy autó szarrágás nélkül.

És végül a témához kapcsolódó kínzó kérdés: az 1200 forintos gyorséttermi menükhöz miért nem jár ingyen a 80 forintos ketchup, illetve majonéz?

1 komment

Címkék: kérdés meglepetés

A bejegyzés trackback címe:

https://advocacy.blog.hu/api/trackback/id/tr2725861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teodora 2009.01.08. 15:36:24

azé nincs benne, hogy el tudják adni drágábban, nem? másrészt az embereknek is teljesen eltérő igényeik vannak. külföldön jóval felszereltebb egy alapverzió, sok helyen egyszerűen nem is létezik az a fajta lebutítás, ami nálunk (pl. nem árulnak olyan kis motorral fapadost).. sztem a kisembernek sokkal fontosabb a fullextránál a kedvező ár. mi vagyunk a szarrágók.
süti beállítások módosítása